جشنواره توت فرنگی در شیان برگزار شد

تحقق وعدەهای استاندار کردستان بە کشاورزان
بهبود شرایط روستاهای گردشگر پذیر در بخش سیروان سنندج و افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان به ۷۰ هزار تُن

تحقق وعدەهای استاندار کردستان بە کشاورزان بهبود شرایط روستاهای گردشگر پذیر در بخش سیروان سنندج و افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان به ۷۰ هزار تُن

به گـزارش هه نـگاو،

جشنواره توت فرنگی در روستای شیان با حضور مردم و مسئولان استانی  برگزار شد .

در این مراسم استاندار کردستان  به صراحت گفت که وعده‌هایی را  که سال گذشته و در جشنواره «شیان» به کشاورزان استان و مردم این روستا دادیم، تحقق یافته است.

اسماعیل زارعی کوشا در جشنواره توت فرنگی روستای شیان: سال گذشته وعده دادیم در حوزه ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی اقدامات اساسی و تاثیرگذاری انجام دهیم که این این امر بعد از گذشت یکسال محقق شده است.

با توجه به وجود آب فراوان و کشاورزان تلاشگر ما نیز به عنوان بخش دولتی باید زمینه‌های لازم را برای توسعه وکشت این محصول و همچنین استقرار صنایع تبدیلی و صادرات آن فراهم کنیم.

طی یکسال گذشته ظرفیت سردخانه های استان از ۴۰هزار تن به ۷۰هزار تن رسیده است و در همین مدت نیز در یک کار جهادی توان تولید کارخانجات صنایع تبدیلی به  بیش از ۲۰۰هزارتن در سال رسیده است.

جشنواره توت فرنگی  در واقع جشن شکرگذاری به خاطر وجود چنین نعمتی در استان است که موجب درآمدزایی و اشتغال روستاییان ما شده است.

جشنواره توت فرنگی در شیان برگزار شد جشنواره توت فرنگی در شیان برگزار شد جشنواره توت فرنگی در شیان برگزار شد جشنواره توت فرنگی در شیان برگزار شد